Mäntsälän kisa 9.2
Kun kaikki
alkaa menemään huonosti niin se kanssa sitten menee.
Edeltävänä
päivänä olin ajamassa pyörää sisään kun siihen vaihdettiin uusi mäntä ja kytkin
levyt. Rupesin huoltamaan pyörää ja tein perus huollon sekä vaihdoin uuden
eturenkaan alle. Pakkasin ajokamat kassiin valmiiksi huomista varten. Työnsin
pyörän ulos ja käynnistin sen siinä katsoakseni että kaikki toimii. Huomasin että
pyörässä ei toimi ajovalo eikä takavalo. No ei muuta kun pyörä takasin pajaan, pukille
ja tutkimaan missä on vika. Viat löydettiin ja saatiin korjattua ja kello
olikin jo yksi yöllä kun pääsin nukkumaan.
Aamulla
jonkun verran väsytti viiden tunnin yö unilla. Hypättiin autoon, laitettiin
osoite navigaattoriin ja matkaan. Loppumatkasta ruvettiin ihmettelemään kun
navigaattori näytti että kilometrin päässä ollaan perillä ja oltiin ihan
keskellä metsää. Pysäytettiin auto tien sivuun, ihmeteltiin ja kysyttiin
vastaan tulevalta missä tällainen paikka on ja rouva kertoi että ollaan 30 km
väärässä suunnassa. Auto ympäri ja löydettiin kisapaikalle ja kellossa oli
aikaa 8min omaan lähtööni. Ennen lähtöä täytyi pyörä katsastaa, ilmoittautua ja pukea ajokamat päälle. Kiirehän
siinä tuli :D . Loppujen lopuksi en myöhästynyt kun neljä minuuttia lähtö
ajastani ja sain 4 min aikasakkoa.
Ensimmäisellä
pätkällä totesin että nyt takaiskari ei
oikein toimi vaan pomppii aika lailla ja sen johdosta tuli kaatumisia kuin
talvisodassa, se rupesi syömään miestä. Ykkös ja kakkos pätkät meni totutteluun
siihen että takaiskari ei toiminut ja takkiinhan siinä tuli. 3 pätkä meni
paremmin kun oli tasainen reitti, olin sillä pätkällä 8 nopein. 4 pätkä meni
taas ihan penkin alle. Vitos ja kutos pätkät meni taas todella huonosti mutta
viimeiselle pätkälle sain taas parannettua ajoa, mutta ainakin ajoin maaliin.
Ei kyllä jäänyt kummonen fiilis tuosta kisasta 14 min kärjestä jääneenä ja
sijalla 24.
Täytyy
toivoa että seuraavat kisat menee paremmin, kun tässä kisassa näitä
hankaluuksia oli.
Takaiskari
on nyt huollettu. Haettiin säätöjä siihen kellottamalla kierroksia, että pyörä
on mahdollisimman varma ja nopea ajettava. Nyt pyörä tuntuu paljon paremmalta,
eikä se tee enää turhia pomppuja niin paljon joten kaatumisen riski pienenee.